شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 27 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۲۸۱۸
تاریخ انتشار : ۰۶ : ۱۴ - ۲۴ خرداد ۱۴۰۲

دیباچه-معصومه شمسینی غیاثوند: با نزدیک شدن به ایام تعطیلات فصلِ تابستان و تعطیلی مدارس، کودکان و نوجوانان در ایام فراغت، فرصت بیشتری برای مطالعه کتاب دارند، بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ کتابخانه عمومی کشور زیر نظر  نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اداره می‌شود و این نهاد در  ایامِ تابستان، برنامه‌هایی برای کوکان و نوجوان از جمله طرح «کتاب و تابستان» و «مسابقات کتابخوانی» و «قصه‌گویی» در نظر گرفته است.

مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در گفت و گو با دیباچه با اشاره به برنامه‌های این نهاد در ایام تابستان و اوقات فراغت کودکان و نوجوانان می‌گوید: برنامه‌های بسیاری در طول سال به ویژه در ایام تعطیلات تابستانی برای کودکان و نوجوانان داریم، در این ایام محافلِ ادبی و پایگاه‌های فرهنگی به منظور ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان برگزار خواهد شد.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ادامه داد: فعال شدن بخش کودک کتابخانه‌های عمومی از جمله این برنامه‌ها است که جزئیات آن را به زودی توسط معاونت توسعه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اطلاع رسانی خواهیم شد. استمرارِ جشنواره رضوی از دیگر اقداماتی است که نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برای توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در نظر گرفته است که در فصل تابستان این برنامه ادامه داشته باشد.

رمضانی با اشاره به طرح «مسابقات کتابخوانی» و طرح «کتاب و تابستان» برای کودکان و نوجوانان، گفت: در طلیعه تابستان، مراسمِ قصه‌گویی برای کودکان و نوجوانان افتتاح خواهد شد که به عنوان یکی از ظرفیت‌ها برای توسعه کتابخانه عمومی کشور است، زیرا تابستان یک فصل طلایی برای معرفی فرهنگ کتابخوانی است.  

مراسم قصه‌گویی برای کودکان و نوجوانان در طلیعه تابستان افتتاح می‌شود/ کتابخانه‌های سیار در مناطق محروم به منظور عدالت اجتماعی تشکیل می‌شود

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به توسعه کتابخانه‌های سیار در کشور خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین اقدامات در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، طرح «کتابخانه‌های سیار»  است. زمانی کمتر از ۱۰ کتابخانه سیار  در کشور وجود داشت که الان این رقم به بیش از ۵۰ کتابخانه رسیده است، سیاست دولت  و تاکید ریاست محترم جمهور و  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر توسعه  کتابخانه‌های سیار به جهت گسترش عدالت فرهنگی در کشور است، این کتابخانه‌ها در مناطقِ کمتر توسعه یافته و محروم به منظور کمک به گسترش فرهنگِ کتاب و کتابخوانی تشکیل می‌شود.

« رمضانی » در موردِ میزان سرانه مطالعه کتاب در کشور گفت: آمار و ارقامی که در رابطه با میزان کتابخوانی در کشور مطرح می‌شود، آمار دقیق و واقعی نیست و نمی‌توان گفت که سرانه مطالعه در کشور میزان کمی است، فضای مطالعه کتاب در کشور بیش از آن چیزی است که درباره آن گفته می‌شود.

برچسب ها: کتابخانه سیار
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار